Monday 6 December 2010

PELAKON & PENYELAMAT TERHEBAT ERA INI

Salam Kiera World!!

Hari ni aku ada satu cerita menarik.....
Kawasan perumahan rumah aku ni bukannya baru tapi still ada rumah yang belum dibeli lagi....
So,beberapa bulan yang lepas mak cik aku ada kata yang rumah sebelah ni chinese.....

"OWh..."<<<<  My Response



Pasangan chinese ni ada anak....3 orang...
still kecik2 lagi la dalam lingkungan umur 6,5,& 3 tahun (I'm not sure about this)........
Adik aku yang perempuan ni sangat2 peramah...suka sangat main ngan budak2(Padahal my little sister dah form 3).......
Ada la satu petang ni kitorang main badmintan(anggaran waktu 6 P.M)......
Then...Terserempak ngan budak2 kecik ni sbb parents diorang tengok rumah diorang...Aku pun kesian jugak tengok budak2 tu macam nak main jer...aku pun kasi la racket badminton tu kat kakak budak2 tu......

So,budak2 tu main la ngan adik aku...skarang ni tiap2 hari diorang datang & tiap kali datang mesti ajak adik aku tu main badminton tak kira siang ker malam ker tengah hari buta panas terik......
Lama2 adik aku pun cam boring jugak la nak layan...bkn sbb tak suka....rasa privacy terganggu....
petang2 ajak main tu takper la......Ni panas terik pun ajak....

Tired already!!!

Ceritanyer tadi...kira2 jam 10 pg.......
Budak2 ni datang ....& mencari2 la adik aku....adik aku ni pon berlari la ke sana, ke sini...menyembunyikan diri....(kalau sembunyikan diri orang tetap nampak...huhu)
Nak dijadikan cerita pintu rumah tak kunci...budak2 ni pun masuk  nampak la adik aku tu....
Budak2 tu sibuk la nak main dengan adik aku nih............adik aku tu malas nak main....buat2 la sakit gigi (Selalu je ada masalah gigi....especially time suro buat kerja rumah-House Chores-)..
Kebetulan pulak sbnrnya td pagi ktorang sibuk kemas rumah sbb ada sedara nak datang..Kak Del & The Gang....
Tu la yang menambah kemalasan adik aku nak main dengan diorang.......
Tak silap aku dalam pukul 11 lbh kot....nenek aku suro adik aku tuh bentang carpet td(Td ktorang gulung carpet sbb nak lap lantai).............

Lebih kurang macam nih la diologue antara nenek & adik aku:

             Nenek: "Jaja,bentang Carpet hijau kat depan tu"
(Nada suara kuat macam marah...budak2 tu terkejut time dengar suara nenek yg kuat)
             Jaja     : "Ala,tak payah la bentang...huh"
*Jaja sajer je nak bagi Grandma hangin!!
             (Time tu budak2 tu ada kat dalam umah dengar nenek aku bagi arahan kat jaja....)
             Nenek :@#$%%^%###$^*((^$##E[bukan mencarut tapi membebel2 kat jaja]
             Jaja   :Mummy...Mummy..isk..isk..
*Mummy tengokkan jer sambil tersengih sebab da tau jaja berlakon
(Jaja buat2 nangis sbb kena marah dengan Grandma...Padahal nenek aku tengah blur pehal plak minah nih...hehehe)
 *Budak2 tu pun blur jgk+takut dengar suara nenek
   (padahal tu suaranya yang paling normal......)
            Jaja     : (Cakap pada budak2 tu) You go back first...my grandma angry la.....
(Budak2 tu cuma fasih chinese & English...Malay kureng)
*Budak2 tu pun balik la (kalau tak jgn harap nak balik...menapak jer la kat umah ktorang ni).Rupa mereka semasa on the way balik
Gambar Hiasan

Hahahaha.....muka tak puas hati kan.....tapi muka kucing ni tak puas hati pun still nampak comel......
Bayangkanlah muka diorang.......(Tengah membayangkan kembali...)....
Hahaha....Menarikkan.....

Bila bdk2 tu balik my Grandma & My Mom pun ketawa tengok telatah jaja.......
Menarik,bukan????.....Alasannyer...adik aku tu pandai sangat berlakon sampai nenek aku pun terpedaya akhirnya nenek aku menjadi penyelamat tanpa disengajakan....
Hahahaha...............................


Pada adik2....elle.Angela..& Ah Boy(tak tau nama)....
Maafkan la akak2 ni sbb bkn sengaja nak tipu.....
Bukan tak suka....cuma masa tak sesuai nak main badminton...
Hehehe....
Jangan mara yer!!

THE END

Pelakon Utama:

Cik Nur Nadhirah Filzah @ Jaja




Penyelamat Tanpa Disengajakan:


Pn. Jamilah Ngarip (Grandma)


Pelakon Pembantu:

Pn. Faridah (Mummy)


Penulis Cerita:

Cik Kiera Yusof
(gambar special cket sbb aku empunya blog nih..hehe)


Lokasi Kejadian :


Ruang Makan


No comments:

Post a Comment